Добро нам дошли!

Бранкова школа има срце - видео запис

2020   hol cvece1

 

Upis prvaka

facebook logo5          

 

 

 

 

instagram1

informator
 Телефон за информације о  упису првака
062/80-565-05 
 


ИНФОРМАЦИЈЕ О ПРЕВЕНТИВНИМ МЕРАМА И АКТИВНОСТИМА ЗА СПРЕЧАВАЊЕ ШИРЕЊА ИНФЕКЦИЈЕ

88011165 1637521413054014 4168139785082241024 n   90334226 1112733582453205 4090072732933292032 n   Pranje ruku print 1

 

Графомоторика

ГРАФОМОТОРИКА: РАЗВОЈ КРОЗ ИГРУ

"Када се говори о моторичким вештинама, треба разликовати крупну и фину моторику.

Крупна моторика подразумева способност извођења покрета руку, ногу или тела са одређеном контролом. Активности које подстичу развој крупне моторике код деце су разне врсте игара на отвореном, игре лоптом, скакање, плесање, пливање или трчање.

С друге стране, фина моторика је способност да се праве прецизни ситни покрети руком уз задржавање добре координације између прстију и ока. Фина моторика се развија растом - од почетних неспретних покушаја детета да самостално користи кашику, покрети руке тј. шаке временом постају прецизнији, све до момента када дете може да узме оловку и да је контролише. За успешно овладавање процесом писања које дете чека у школи, потребно је најпре развити фину моторику мишића шаке и прстију. Дакле, фина моторика је од суштинског значаја за писање, што представља довољан разлог да се та вештина развија и код куће, много пре поласка у школу. Развој графомоторичке способности започиgrafomotorikaње у узрасту од 18 месеци и траје до поласка у школу." (текст преузет из књге IQ детета - брига родитеља, аутора Ранка Рајовића)

Развој графомоторике код мале деце се може стимулисати кроз разне игре и вежбе:


Папир је одлично средство за вежбање: и беба у узрасту до годину дана зна да га исцепка, поготову ако је у питању папирна марамица (невероватно брзо ће и заборављену ролну папирног убруса исцепкати на ситне делове). Скупљање тих ситних папирића је одлична вежба за развој тзв. пинцетног хвата. Листање књиге, у каснијем узрасту савијање папира (прављење лепезе, једноставних оригами фигура)
Низање (то могу бити крупније перле, макароне, исечене разнобојне сламке)
Убацивање предмета у мали отвор (нпр. новчића у касицу, сламчица у пластишну флашицу)
Сецкање безбедним маказама, лепљење, прављење колажа
Цртање и писање (до треће године је за очекивати да цртежи више личе на жврљотине), бојење, писање прстом или штапићем по песку (у кућним условима може да послужи плех са брашном)
Мешење теста, пластелина
Подстицање самосталног храњења, свлачења и облачења
Пертлање, закопчавање дугмића
Затварање поклопаца, завртање (кармин, кутија од цедевите, пластична флаша са навртњем)
Слагање дрвених или меканих коцки (треба их сложити тако да одрже равнотежу - теже је него са класичним уклапајућим коцкама и значајније за развој фине моторике)
Слагање боцкалица
Ритмичке песмице уз које се тапка прстићима, на пример:

Овај прст је мама,

овај прст је тата,

овај прст је бака,

овај прст је дека,

овај прст је сека.

---

Први прст је палац, прави радозналац,

други право каже и никад не лаже,

а средњи је трећи, он је понајвећи,

четврти домали, прстеном се хвали,

а малић је најмањи, најслабији, најтањи.

Поред тога што ове активности доприносе развоју мишића шаке и развоју координације руке и ока, оне уједно доприносе и развоју концентрације детета.

 

Бројач посета

512468

Огласна табла



Од 10. до 14. маја:

група А - уторак, четвртак;

група Б - понедељак, среда, петак.

Од 17. до 21. маја:

група А - понедељак, среда, петак;

група Б - уторак, четвртак. 

Останимо здрави!

:)

 

 

 

 

Временска прогноза

Све информацијe можете добити путем бројева телефона 352-663 или 062/80-56-505 радним данима од 8 до 15 часова.

Јавне набавке

Календар

No event in the calendar
пон уто сре чет пет суб нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31