Добро нам дошли!

Бранкова школа има срце - видео запис

2020   hol cvece1

 

Upis prvaka

facebook logo5          

 

 

 

 

instagram1

informator
 Телефон за информације о  упису првака
062/80-565-05 
 


ИНФОРМАЦИЈЕ О ПРЕВЕНТИВНИМ МЕРАМА И АКТИВНОСТИМА ЗА СПРЕЧАВАЊЕ ШИРЕЊА ИНФЕКЦИЈЕ

88011165 1637521413054014 4168139785082241024 n   90334226 1112733582453205 4090072732933292032 n   Pranje ruku print 1

 

НАЈАВА ДАНА ХРАНЕ

slane torte kolaci 20 773x511У петак, 18.10.2019, у нашој школи, биће организован Дан хране, са темом ,,Једноставни слаткиши и сланиши". Учествоваће сва одељења, од првог до осмог разреда, са својим учитељима или одељењским старешинама. Сви родитељи, као и баке и деке, позвани су да дођу. Родитељи, заједно са децом, треба да припреме неку посластицу или неку слану питу, проју, гибаницу итд.
Засад, размислите шта бисте могли да направите како бисмо сви уживали тог дана.

ПРИЛОГ
Правилна исхрана школске деце

( наставница биологије Александра Поповић)

Кад имаш између 12 и 15 година, јако ти је битно како изгледаш. Чини ти се да све што се дешава у току дана има везе са тим шта си обукао/ла и колико си комплимената за свој изглед добио/ла.“ Лепота долази изнутра“, каже стара изрека, а та „унутрашња“ лепота најбоље се постиже дружењем, читањем па и квалитетном и здравом исхраном.
Здрава исхрана у било ком периоду живота подразумева уношење довољне количине витамина, минерала, протеина као и енергијом богатих угљених хидрата и масти.
Шта то значи? Колико чега треба кад јести?
Нутриционисти препоручују пет оброка дневно - доручак, ручак, вечеру и две ужине.
Величина оброка не сме бити ни превелика, ни премала, таман колико стаје на један тањир.
Доручак мора бити богат протеинима и угљеним хидратима. Препоручују се намирнице као што су јаја, сир, млеко, јогурт, различити облици пита (зељанице, сирнице, бурек…). За љубитеље сендвича: нека ти сендвичи буду са путером и квалитетним сухомеснатим производима као што су печенице што више сушене, домаће кобасице са што мање масти. Пожељно је да се на сендвичу налази и нешто свежег поврћа, као кришка парадајза, свежег краставца, лист зелене салате и слично, у зависности од тога шта највише волиш као прилог.
Ручак је веома битан оброк, такође. Због одржавања здравља система органа за варење, јако је битно да се ручак састоји од неког куваног јела. У нашој култури и кухињи кувана јела су веома разноврсна. Препоручују се кувана јела са грашком, пасуљем, пиринчем, спанаћем, тиквицама, паприком… У свежем поврћу, али и у куваном налази се велика количина минерала и витамина неопходних за нормално функционисање организма, као и довољно биљних влакана за добро варење.Ако због распореда обавеза у току дана не можете да имате кувану храну за ручак, обавезно кувани оброк поједите за вечеру.
Вечера би требало да буде најмање оптерећујући оброк за организам у току дана. Препоручује се да буде лагана и не превише обимна. У лагане прехрамбене намирнице убраја се риба, свеже поврће у облику салате, а од теста тостирани хлеб или двопек. Риба се препоручује у исхрани бар три пута недељно јер месо рибе садржи веома корисне масти и минерале којих има мало у другим намирницама.
Ужине би требало практиковати између доручка и ручка, као и између ручка и вечере. Препоручене намирнице за ужину су свеже или сушено воће, коштуњаво воће (ораси, бадеми, лешници, …. ), салате од свежег поврћа, а за љубитеље теста домаћи штапићи од мешаног брашна са разним семенкама. Рецепти за разне здраве посластице, згодне за ношење, данас су лако доступни и веома разноврсни. Треба само мало воље и времена да се обезбеди довољна количина ових намирница за неколико дана.
Дијете које подразумевају избацивање одређених типова намирница у тинејџерском узрасту нису препоручљиве јер се тело налази у интензивном периоду развоја и недостатак хранљивих материја може оставити тешке последице. Најбољи начин исхране је онај који одговара вашем телу и вашим потебама. Ако се јави проблем са килажом најпаметније је обратити се нутриционисти или лекару који ће анализом стања дати најбољи савет. Не решавајте овакве проблеме дијетама препорученим у модним часописима јер сваки организам је другачији!

Бројач посета

512468

Огласна табла



Од 10. до 14. маја:

група А - уторак, четвртак;

група Б - понедељак, среда, петак.

Од 17. до 21. маја:

група А - понедељак, среда, петак;

група Б - уторак, четвртак. 

Останимо здрави!

:)

 

 

 

 

Временска прогноза

Све информацијe можете добити путем бројева телефона 352-663 или 062/80-56-505 радним данима од 8 до 15 часова.

Јавне набавке

Календар

No event in the calendar
пон уто сре чет пет суб нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31