|
||
Телефон за информације
013/352-663
|
ИНФОРМАЦИЈЕ О ПРЕВЕНТИВНИМ МЕРАМА И АКТИВНОСТИМА ЗА СПРЕЧАВАЊЕ ШИРЕЊА ИНФЕКЦИЈЕ
ДОБРО НАМ ДОШЛИ ПРВАЦИ
УПИС ПРВАКА ЗА ШКОЛСКУ 2024/2025!!!
Драги родитељи будућих првака, учините најбољи избор школе за своје дете без обзира на то да ли територијално припадате ОШ ,,Бранко Радичевић" Панчево.
За упис деце која територијално не припадају нашој школи, захтев можете поднети секретару школе на следеће начине:
личним доласком у нашу школу где ћете попунити образац, или слањем обрасца на имејл Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.
ОБРАЗАЦ захтева можете преузети са сајта наше школе
www.osbradicevicpancevo.edu.rs
Додатне информације или помоћ око преузимања обрасца пружамо преко телефона 013 352 663 и 062 8056505.
ОБЕЛЕЖАВАЊЕ МЕЂУНАРОДНОГ ДАНА ЗАШТИТЕ ОД ТРАФИКИНГА
Наша школа је усмерена ка креирању сигурног и подстицајног окружења за све ученике, а посебно у ризичним ситуацијама у којима је правовремено и адекватно поступање кључно за заштиту интереса ученика.
Дана 18.10.2022. године обележен је Међународни дан заштите од трафикинга. Психолог школе Ивана Раичковић одржала је неколико психолошко-едукативних радионица са ученицима 6. и 8. разреда на тему препознавања феномена трговине људима. Трговина децом и младима је посебно сложен феномен и потребно је континуирано сензибилисати све учеснике школског живота о томе. Ученици су најрањивија категорија и са њима се реализује превентивни рад у вези са препознавањем сваког облика насиља, посебно насиља над децом и младима.
Психолог је реализовала превентивне радионице са дискусијом на којима су ученици имали прилике да се упознају са тим шта је трафикинг (начин, средство, сврха), ко су трговци, а ко жртве трговине људима, како препознати различите манифестације у понашању ученика који могу да побуде сумњу да се нешто дешава у животима њихових вршњака који су изложени неком облику дискриминације и насиља.
Ученици су кроз игру и активну међусобну размену учили да преознају насиље и ризична понашања, како да се заштите и коме могу да се обрате када се нађу у ситуацији насиља, било као неко ко је изложен насиљу или има сазнање да се насиље дешава њиховом другу или другарици.
Психолог је, водећи рачуна о узрасним карактеристикама ученика, пружала подршку ученицима у даљем развоју специфичних способности и животних вештина које су им неопходно за укључивање за живот у демократском друштву и тиме је остварен и други циљ радионица подршка развоју међупредметне компетенције „Одговоран однос према здрављу“.
Непосредни контакт са већим бројем ученика, психолог је искористила и за подучавању ученика у препознавању фактора ризика, тзв. „фактора рањивости“ и могућности да ученик постане део ланца трговине. Благовремено процењивање и откривање сумње на постојање потенцијалих жртава трговине људима представља основ за правовремено реаговање и адекватну интервенцију у циљу спречавања експлоатације ученика и/или обезбеђивања адекватне подршке ученику који је жртва ланца трафикинга.
Ученици су били веома активни мотивисани да уче и размењују своја размишљања на тему која је значајан, али и изазовна за реализацију. На крају радионица ђаци су израдили постер презентацију са кључним сазнањима и својим закључцима, која је изложена у холу школе.
У наредном периоду планирано је да се одржи низ едукација за запослене школе и чланове тима за заштиту, родитеље на Савету родитеља и представнике органа управљања и локалне заједнице на предстојећим седницама Школског одбора, на којима ће се представити нови програм школе са акционим планом за текућу школску годину. Планирано је да психолог презентује ревидирану листу индикатора за прелиминарну идентификацију ученика који су потенцијалне жртве трговине људима и смернице за њихову примену, представиће нови Водич, а све са циљем да се подстакну одрасли носиоци школског живота на препознавање и одговорно поступање, као и на отворену размену са нашим ђацима, уз даљи развој атмосфере толеранције, смањења постојећих предрасуда, стигматизације и табу тема.
Ивана Раичковић, стр. сарадник – психолог школе